אבטחת מוסדות חינוך

אבטחת מוסדות חינוך נחלקת למספר תחומים על פי צורך:

  • אבטחת גני ילדים
  • אבטחת בתי ספר
  • אבטחת מוסדות חינוך בלתי פורמלי
  • אבטחת מוסדות האקדמיה – אוניברסיטאות ומכללות
  • כל אחד מן הללו נדרש לאבטחה על פי הנחיות קבועות ומחמירות

 

העבודה מתבצעת בפועל על ידי חברת אבטחה פרטית המספקת אבטחה אזרחית, ועומדת בכל הסטנדרטים הנדרשים. האחריות להתקשרות עם החברה היא של העיריות והרשויות המקומיות, והמימון הוא מימון משולב של משרד הביטחון, משרד החינוך והרשות המקומית.

מאבטח במוסד חינוך

אבטחת גני ילדים

אבטחת גני ילדים מתבצעת בשילוב בין הנחיות לצוות החינוכי והכשרתו, ביצוע סיורים שוטפים וסריקות במתקנים ובגנים וזמינות של מוקד אבטחה לצוותי הגנים תוך נגישות והגעה מהירה למקום לכל אירוע נדרש.

בגן ילדים לא יוצב מאבטח דרך קבע, אולם לאחר סריקת הבוקר שתהיה סריקה מלאה לזיהוי מפגעים, מטענים חבלניים או חדירת זרים/לא מורשים לגן, וקבלת הילדים, יהיה הגן נעול לכניסת מבקרים. כניסה תתאפשר בתיאום ובאישור הצוות החינוכי וליווי שלו בלבד (אנשי מקצוע, מפעילי חוגים, הורים). יחד עם זאת, באשכול הכולל מספר גנים תיתכן הצבה של מאבטח דרך קבע, בתיאום ועל פי הנחיית קצין הביטחון העירוני.

אבטחת בתי ספר

אבטחת בתי ספר תכלול תכנית הכוללת סריקות וסיורים וכן הצבה קבוע של מאבטח בכל שער חיצוני מורשה לכניסה וליציאה. כמות השערים תיקבע על פי אופי המבנה וכמות התלמידים ותכלול התייחסות לאלמנטים שונים של בטיחות.

מאבטח בבתי ספר יזכה להכשרה מתרימה וכלים שיאפשרו לו התנהלות בטוחה ויעילה בשגרה: פתיחת השערים, שעות כניסת ויציאת תלמידים, תשאול ורישום אורחים ונכנסים, תקשורת זמינה עם מנהלת בית הספר והמזכירות, מוקד זמין וגיבוי במקרה הצורך.

אבטחת מוסדות חינוך בלתי פורמלי

מוסדות החינוך הבלתי פורמלי כוללים מתנ"סים ומרכזים קהילתיים, מרכזי ספורט, מתקני חוגים פרטיים ועוד. חלק ממוסדות אלה נדרשים לעמידה בהנחיות קצין הביטחון העירוני וכפופים להנחיות הניתנו על ידו, וחלקם מצויים בבעלות פרטית וזקוקים לשירותי אבטחה הן מכורח החוק המתייחס להתקהלות, והן בשל החמרה פרטית של בעליו. מדובר באבטחה ייעודית הניתנת בהתאמה אישית על פי אופי המתקן וצרכיו.

אבטחת מוסדות האקדמיה - אוניברסיטאות ומכללות

מיפוי הצרכים וקביעת תכנית האבטחה למוסדות האקדמיה מתבצעות בשיתוף פעולה בין משטרת ישראל להנהלת המוסד עצמו. המיפוי כולל בחינה מקיפה של השטח ואיתור הסיכונים, כאשר שירותי השמירה חייבים לכלול מענה הן לבטיחות מלאה של ציבור הסטודנטים, צוות ההוראה והעובדים, והן למניעת פריצות, גניבות ונזק לרכוש במוסד. מתקני אקדמיה כוללים לרוב מספר יחידות מבנים, כניסות ויציאות ותנועה רבה של סטודנטים ועובדים.

האבטחה מתבצעת בשילוב בין פתרונות מבניים: גידור ושערים, פתרונות טכנולוגיים: מערך מצלמות אבטחה, ופתרונות באמצעות כוח אדם: הצבת שומרים ויצירת מערך יעיל של סיורים, סריקות ותקשורת עם מוקד וגורמי ביטחון חיצוניים.

נציגי אלופים בביטחון כאן לשירותכם!

חברת אלופים בביטחון הינה חברה מורשית, מנוסה ומקצועית, המספקת שירותי שמירה ואבטחה לכל מוסדות החינוך, בהתקשרות ישירה או תוך מתן שירות לרשויות המקומיות ולעיריות. אנו עובדים על פי כלל ההנחיות של משרד הביטחון ומשרד החינוך, ובשיתוף פעולה מלא עם קצין הביטחון העירוני. לפרטים נוספים חייגו עכשיו – 073-7841828.

אולי יעניין אותך גם?

דילוג לתוכן