אבטחת אזורי תעשייה

אזורי תעשייה מצריכים אזור גדול הם מחייבים לצאת יחסית מן הערים אל האזורים הפתוחים. לשם כך נבנות דרכי גישה אליהם, שיוכלו להיות ממוקמים הרחק יחסית מן ערים גדולות כדי שיהיה ניתן לחלוש על אזור גדול ולהקים בו כמה שיותר מבנים תעשייתיים שונים. המרחק היחסי שלו מאזורים בנויים אחרים דורשים להחיל עליו אבטחה נוספת ומיוחדת, מאחר והאזור עלול להיות פגיע וחשוף לפריצות.

הצוות הנחוץ לשם אבטחת אזור תעשייה

בישראל, לשם אבטחת אזורי תעשייה מוצבים בדרך כלל מאבטחים סמויים וגלויים בכמות גדולה יחסית. סוגי המאבטחים במקומות אלו רחב יחסית ויהיה ניתן לפגוש בו מאבטחים בעלי מיומנויות שונות ומגוונות כדי להבטיח שהם יוכלו להתמודד עם כל צרה שעלולה להגיע. הבידוד של האזור מהאנשים שלא אמורים להגיע אליו חשוב במיוחד עבור החברות שיושבות באזור, ולעיתים הם אפילו דורשים בידוד מהאוכלוסייה. לכן השומרים צריכים להיות מיומנים ככל הניתן ולהבטיח את שלומם של העובדים במקום ושל המבקרים בו.

כאמור, חלק מאזורי התעשייה דורשים שירותי שמירה היקפית מאחר והם מוגדרים כאזורים רגישים או אזורים שמבקשים להיות מובדלים מן האוכלוסייה. לכן יש צורך באבטחה היקפית נרחבת שתמנע כניסה של מפגעים חלילה, פורצים, גנבים או אזרחים שלא אמורים להימצא באזור. חלק מהחברות באזורים אלה הן כאלו שעוסקות בפעילות רגישה או בחומרי גלם יקרים ולכן הם מבקשים לבודד עצמם מהמתחרים שלהם או חלילה מארגוני טרור. במקרים כאלו צוות האבטחה מיועד להיות במקום גם על מנת ליצור הרתעה שתמנע בעצם קיומה כניסיות כניסה למתחם של גורמים עוינים מבחוץ.

מאבטח באזור תעשייה

מסיבות אלו ואחרות בתוך צוות השומרים והמאבטחים יהיה ניתן למצוא יוצאי צבא ויוצאי יחידות צבאיות לוחמות מיוחדות ומובחרות. בנוסף על אמצעי שמירה רגילים כמו מחסומים, גדרות ומצלמות, שמאפשרים יכולת לתצפת ולאבטח את האזור על ידי אמצעים דוממים. מאבטחים אלו נמצאים באזור על מנת להוסיף מבט אנושי על המערכות על מנת לתפעל פריצות, חדירות למתחם או אירועים שונים במידת הצורך.

את המאבטחים והשומרים יהיה ניתן למצוא בדרך כלל מפטרלים באזור או שומרים בכניסה למתחמים שונים בתוכו. לעיתים הם יעזרו ברכבים על מנת לנוע במרחב התעשייתי ולבצע פטרולים. מלבד הצירים הראשיים של אזור התעשייה, הם יבדקו גם את גדרותיו באופן קבוע ויהיו זמינים לכל קריאת מצוקה של מי שמבקש אותם מתוך הבניינים או המבנים באזור. כל אלו נעשים בתוך מעטפת רחבה של שמירה שכוללת מכשולים פיזיים על מנת למנוע פריצות.

אבטחת מתקנים ודרכי גישה

אבטחת אזורי תעשייה כוללת בתוכה, מלבד שמירה על המרחב כולו אבטחה של מתקנים חשובים ורגישים בתוך האזור. בהתאם לרגישותו של המתקן יאבטחו אותו השומרים או המאבטחים סביב השעון או בכמויות גדולות יותר. כך גם הכלים הפיזיים הדיגיטליים שימוקמו סביב מתקנים חשובים או רגישים יהיו גדולים יותר ויכללו בדרך כלל חיישנים, מצלמות, תאורה גם בשעות הלילה וכולי. כלים אלו מהווים תוספת על השמירה שיש באופן קבוע באזור והיא מיועדת לאבטח בצורה טובה יותר עניינים רגישים יותר.

מנגד, אבטחת אזורי תעשייה כוללת גם אבטחה של דרכי הגישה למתחם, מאחר וברור שהם חלק בלתי נפרד מהמתחם ומהמפעלים בתוכו. המאבטחים צריכים להבטיח ראשית שדרכים אלו בטוחות עבור מי שנוסע עליהם ושנית שהדרכים פתוחות כל הזמן. אלו על מנת שלא יקרה מצב שאחת מהדרכים יחסמו ויעצרו את הגישה למתחם, מה שיפגע בתפוקת המשרדים או המפעלים שעובדים בו. מה גם שיש לשמור על צירים אלו פתוחים למקרה ובו יהיה צורך ברכבי הצלה או שיטור שיהיו צריכים להגיע למקום במהירות.

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן