אבטחת מרכז מסרחי

אבטחת מרכז מסחרי מצריכה אנשי מקצוע מיומנים, מנוסים ואיכותיים אבל חשוב לזכור שמלבד ההבדל הברור שיש בין מרכזיים מסחריים פתוחים או סגורים, יש גם הבדל בשיטות האבטחה שמתקינים בהן ושמשתמשים בהן.

חברת אלופים בביטחון יודעת לתת פתרונות איכותיים של אבטחה ושמירה בצורה הטובה ביותר גם כשזה נוגע לביצוע אבטחת מרכז מסחרי פתוח או סגור. חשוב להבין שסוג האבטחה הנדרשת במרכזי מסחר סגורים (כמו קניונים) שונה ממרכזים פתוחים מאחר והצרכנים בהם מתנהגים שונה והחנויות פתוחות לרחוב או סגורות, בהתאמה לסוג המרכז המסחרי.

אבטחת מרכזי מסחרי - אלופים בביטחון

החשיבות באבטחת מרכז מסחרי

שירותי האבטחה חשובים מאוד בישראל ובמיוחד במרכזים מסחריים, קניונים וכדומה. זאת מאחר והארץ שלנו והמציאות הביטחונית בה מורכבות ולא פשוטות ועל כן, יש לאבטח בצורה מיטבית אזורי תעשיה ואזורי מסחר גדולים כקטנים. גם באזורי מסחר פתוחים חוב לשמור על אבטחה יעילה מאחר ואף על פי שנראה כאילו הוא פתוח לכל, המבקרים בו חייבים להיבדק בהגעה אליו והמאבטחים צריכים לוודא שלא נשקפת סכנה לנמצאים בו.
למידע נוסף על: שירות אבטחת קניונים

מעבר לסכנות הרגילות שנמצאות במרכזי מסחר, פתוחים או סגורים, של חלילה טרור שעלול להגיע אל המקום, השומרים והמאבטחים יבטיחו גם ירידה בכמות הגנבות מהחנויות. כך במידה וישנו איזה שהוא אירוע גל גניבה או בעיה אחרת, יש צוות אבטחה קרוב שיוכל לתפעל את האירוע ולהבטיח את בטחון השותפים בו.

אבטחת מתחמי מסחר סגורים נחשבת פחות מורכבת מאבטחה של כאלו פתוחים מאחר וישנם הגנות סביב המתחם. כמו כן, מתחם סגור הוא בעל כמה מספר כניסות מוגדרות אליו, בהן אפשר לבצע בידוק בטחוני של מי שנכנס בשעריו. אל מול זה, אבטחת מרכז מסחרי פתוח מהווה אתגר גדול יותר עבור אנשי המקצוע מאחר והאזור פתוח יותר וחשוף יותר לסכנה. בדרך כלל מרכז מסחרי פתוח יתאפיין במספר רב יותר של כניסות ובחוסר חציצה בין הרחוב לבין האזור. מה שמצריך אבטחה כבדה יותר. האבטחה הכבדה חייבת להיות אינה מורגשת עבור קהל הלקוחות ולהיטמע באזור.

דרישות האבטחה

ראשית כל, בעת הקמת מרכז מסחרי, לא משנה האם הוא פתוח או סגור, מבקשת משטרת ישראל לעמוד במספר תקנים. תקנים אלו מבטיחים את בטחון השהויים במרחב הציבורי. שנית, חשוב לתת על אבטחת המקום את הדעת בכובד ראש מאחר ובעלי המקום צריכים להבטיח חוויה בטוחה ואיכותית ולספק מענה בטוח למי שנמצא בהם. תקנים אלו, יחד עם הבנה של החשיבות של אבטחה איכותית, יסייעו לבעלי המקום להבטיח חוויית בילוי נעימה ובטוחה לשוהים בו.

על מרכז מסחרי להיות מאובטח בין אם הוא פתוח ובין אם הוא סגור. על הנהלת המקום למנות קצין בטחון מטעמה, רצוי דרך חברת שמירה ואבטחה איכותית ומוכרת. הוא חייב להיות בעל ניסיון ובעל הידע המקצועי הנדרש. ניתן גם למנות מנהל לחברת האבטחה שתעבוד במקום, אך הוא חייב יהיה לעמוד איתה בקשר יום יומי ולבנו יחד איתה תוכנית איכותית לאבטחת המקום.

תוכנית האבטחה חייבת לכלול בידוק של הנכנסים למתחם ובעיקר של כבודתם. לכן בכניסות למתחם יש להציב שומרים או מאבטחים שיבדקו את התיקים ואת התכולה האחרת איתה נכנסים אנשים למקום. שנית, במידה ויש במקום חניון, יש להציב מאבטחים ייעודיים שיבדקו את המכוניות שנכנסות אליו. מלבד אלו יש להציב מאבטחים שיבצעו סיורים במקום ולהפעיל חדר בקרה אליו ישודרו מצלמות האבטחה.

דילוג לתוכן