קורס מאבטח מתקנים

קורס מאבטח מתקנים יכול להיות הצעד הראשון בדרך לקריירה מתגמלת ומספקת בענף האבטחה. נכון להיום, התפקיד של מאבטח מתקנים נחשב בכיר מאוד וממנו קל יותר להגיע אל תפקידי מפתח נוספים בתעשייה. חוץ מזה, אפשר לנצל את קורס ההסמכה על מנת להכיר טוב יותר את ענף האבטחה. בזכות אותה היכרות עם ענף האבטחה, רבים מבין בוגרי הקורס מנצלים את המעמד שלהם על מנת לפתוח עסק או להצטרף כשכירים לחברות אבטחה מובילות.

קורס מאבטח מתקנים מתאפיין בכך שהוא מציב סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות ובטיחות. קודם כל, אפשר לראות את ההוכחה לסטנדרטים הגבוהים של הקורס הזה בתנאי הקבלה. ברוב המקרים, יש צורך להגיע עם ותק מסוים באבטחה או לכל הפחות עם רקע של שירות קרבי בצבא. חוץ מזה, הרקע האישי לא מספיק והקבלה לקורס גם עשויה להיות מותנית בעמידה מול ועדת קבלה.

מאבטח מתקנים

מה לומדים במהלך קורס מאבטח מתקנים?

היבט אחר במאפיינים המיוחדים של קורס מאבטח מתקנים קשור לתכנים. אם נכנסים לעובי הקורה, מגלים שזה אחד הקורסים היחידים בענף האבטחה שבו משלבים בעת ובעונה אחת בין שורה ארוכה של תכנים ונושאים שונים:

  • שימוש בכלי נשק – החלק הגדול של הקורס מוקדם להכשרת אנשי מקצוע לטובת שימוש בכלי נשק. מאחורי הקלעים, נקודת ההנחה היא שיש סיכון ואיום באבטחת מתקנים ולכן רק אנשי מקצוע שיודעים איך להשתמש בנשק חם יכולים להתקבל לעבודה.
  • רקע תאורטי – השיעורים התאורטיים מהווים גם הם חלק גדול בקורס. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא לכל אורך הקורס יוצאים לשטח או מתאמנים בקליעה למטרה במסגרת מטווחים. במקום זה, יש חלק תאורטי שעוסק בתורות לחימה וגם מפגשים שקשורים לעזרה ראשונה. בין היתר, משלבים במהלך הקורס בין הקניית ידע תאורטי ופרקטי וכך מעשירים את הידע של אנשי המקצוע לעתיד.
  • התנסות אישית – יש צורך לעמוד במבחני קבלה גם כדי להתקבל לקורס וגם על מנת לסיים אותו. במסגרת אותם מבחני קבלה, נדרשים חלק מהתלמידים להציג התנסות אישית. במסגרת אותה ההתנסות יכול להיות שהמועמדים לתפקיד ייצאו לשטח כדי להשתתף באבטחת אירועים, מוסדות וכן הלאה.

בחירת הקורס

המאפיינים המיוחדים של קורס מאבטח מתקנים הם אלו שמושכים אליו אוכלוסייה איכותית. במילים אחרות, גברים ונשים בטווח רחב של גילאים מציבים לעצמם את האתגר של קבלה אל הקורס הזה ולאחר מכן התמודדות מצליחה עם הדרישות שלה. מאחורי הקלעים, השאלה המתבקשת היא כיצד בוחרים את הקורס הנכון ומה עושים בכל מקרה של דילמה או התלבטות בין האפשרויות השונות שעל הפרק. קורס מאבטח מתקנים כדאי לבחור דרך מוסד לימודים שמתמחה בכך.

דילוג לתוכן