התקנת מערכות אזעקה

מערכת אעזקה היא פתרון אבטחה יעיל שמיועד לשימוש ביתי, מסחרי, תעשייתי, עסקי או מוסדי. מערכות מן הסוג הזה משולבות כיום במגוון רחב של חנויות או בתי עסק, אך הן מתאימות גם עבור חברות גדולות ומפעלי תעשייה.

במקביל, אפשר לראות סוגים שונים של מערכות אזעקה בהתאמה אישית לצרכים של מוסדות ביטחוניים רגישים או אפילו בסיסים צבאיים. אבל בכל אחד מהמקרים האלה, התנאי להפעלה אפקטיבית של מערכת האזעקה תמיד יהיה התקנה מקצועית.

התקנה מקצועית היא הדרך היחידה להבטיח שהמערכת אכן תפעיל את האזעקה ותספק התראה על נוכחות פורצים, גנבים או עוברי אורח שאין להם הרשאה להיכנס אל תוך מקום סגור ומוגדר. במקביל, אותה מערכת גם יכולה לשמש לטובת יצירת הרתעה: עם הזמן, פורצים וגנבים לומדים על היכולות של המערכת והם נאלצים להימנע מניסיון לפגוע בבית העסק או בחנות של הלקוחות.

מערכת אזעקה

איך מתקינים מערכות אזעקה?

העניין הוא שאותם לקוחות שרוצים להשתמש במערכת אזעקה וליהנות מהיתרונות שלה, הם לא אלו שבסופו של דבר גם אחראיים על ההתקנה שלה. זה נכון שהשימוש במערכת האזעקה לא דורש רקע מקצועי או ניסיון קודם, אבל ההתקנה שלה חייבת להיות מבוססת על פרמטרים אובייקטיביים ומקצועיים.

התקנה מקצועית חשובה גם כי היא משפיעה על השגרה ומונעת הפעלת שווא של המערכת. כפועל יוצא מכך, רק חברה מקצועית יכולה להרשות לעצמה לקחת אחריות על הנושא של ההתקנה. הדרך הנכונה לתאם התקנה מקצועית היא לפנות אל חברות שמתמחות בכך.

היתרונות בהתקנה על ידי חברה מקצועית

  • התאמת המערכת לסוג המבנה ורמת הסיכון – היתרון הכי גדול ביצירת קשר עם חברה שמתמחה בתחום הוא שכך ניתן להתאים אותה לסוג המבנה ורמת הסיכון. נציגי החברה בודקים מול הלקוח לאן המערכת מיועדת, מה הציפיות ממנה ואיזה מיקום של התקנת החיישנים יהיה הכי אפקטיבי.
  • הפעלת תקופת האחריות באופן רשמי – רוב החברות מתנות את תקופת האחריות הרשמית על המערכות בהתקנה מקצועית בלבד. זה אומר שאם מנסים להתקין את מערכת האזעקה בלבד, המשמעות עלולה להיות ביטול האחריות של החברה והיצרן.
  • התקנת מערכות אזעקה לפי התקן והדרישות של חברות הביטוח – בסקטור הפרטי והעסקי משתמשים במערכות אזעקה כדי לעמוד בתקנים ובדרישות של חברות הביטוח. בגלל שחברת הביטוח יכולה לצמצם את הפרמיה על ביטוח התכולה או המבנה במקומות שבהם יש מערכת אעזקה, רצוי שההתקנה שלה תתבצע בצורה מקצועית.


בסופו של דבר, התקנה מקצועית של מערכת אזעקה היא דרישה בסיסית שעולה בקנה אחד עם האינטרסים ועם הצרכים של קהל יעד מגוון. בזכות שירות זה, אפשר כיום לייעל משמעותית את האפקטיביות של מערכת אזעקה ולשלב אותה בצורה נוחה בבית או בעסק.

דילוג לתוכן